Pages

Wednesday, August 25, 2010

Shopping på dansk



Screenshot fra on-line magasinet C'est
Courtesy: c-est.dk


Så tager jeg lige et indlæg på dansk, det er helt dejligt :) Jeg læste bloggen SidneyLise, hvor de to sjove piger refererer til at de har fået et indlæg om deres yndlingsting i onlinemagasinet C'est. Magasinet ligner så meget andet i både layout og indhold, og er derfor hverken mere eller mindre originalt end de mange glittede månedsmagasiner rundt omkring. Men altså, jeg kiggede lidt rundt og fandt en shoppingguide til de gode gamle kendinge, København og Århus, men næsten endnu bedre, også shoppingguides til steder som Aalborg, Roskilde og Helsingør. Der er ikke noget bedre end skjulte juveler (altså, skjult for mig) og så giver det en eller vis fornemmelse af, hvor jeg måske kunne finde noget interessant, hvis pengene brænder i lommen. 

Jeg kiggede lige i guiden over Århus og godkender den. Ikke fordi guiden nødvendigvis leder hen til byens allermest hippe steder, men guiden henvender guiden sig til et publikum på 30+ med en vis orden i pengepungen, synes jeg og flere af steder ville jeg selv gerne anbefale udenbys-typer eller turister, fx Boutique Marie i Borggade, som er de bedste i byen til tykke damer og 1 + 1 Textil i Grønnegade, der bl.a. sælger nogle skønne porcelænssmykker. Jeg har hermed tillid til at shopping guiden kunne fungere godt til at give et førstehåndsindtryk af shoppinglivets glæder i fx Helsingør og Malmø, som jeg kunne tænke mig at besøge igen inden alt for længe.

Courtesy: 1+1textil.dk

Courtesy: 1+1textil.dk



My first post in Danish for my own convenience :)

I have been reading the mainstream on-line magazine 'C'est' which offers an elaborate shopping guide (targeted urban women 25 years of age an up, I would say), not only covering Copenhagen (København) and Aarhus (where I live), but Roskilde and Helsingør (app. 35 km weat and north of Copenhagen), as well. 
I have checked the guide on Arhus in order to review it and I approve. I would recommend at least a couple of shops selling women's wear from UK16+ and art crafts such as jewellery made of porcelain. Hence, I conclude that the shopping guide is an easy and cheep way to get a first hand's approach of the joys of shopping in different parts of Denmark.

No comments:

Post a Comment